enzosmamma.blogg.se

Promenad, mammaform och utseende

Publicerad 2013-05-22 10:53:55 i En vanlig dag,

Nu väntar jag bara på att klockan ska gå lite så sonen ska få sin lunch. Sedan ska vi ut i det fina vädret och promenera. Sonen sover så gott i vagnen och jag får motion på köpet. Ett vinnande koncept helt enkelt :)
 
 
Här är min mammaform 6 månader efter förlossningen. Att det står Just do it på min t-shirt passar mig perfekt. Jag måste inse att det bara är att göra det, för det finns inga genvägar och man får inget gratis. 
 
För övrigt så är det mer regel än undantag att jag ser ut sån här. Osminkad med smått smutsigt hår. När sonen blir lite äldre och när jag börjar arbeta igen så kanske jag är mer engagerad i mitt utseende. Om jag ska iväg någonstans så brukar jag sminka mig, leta upp rena kläder och se till att håret är rent. Helt hopplös är jag inte. Bara nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

I november 2012 föddes min son Enzo. Att bli förälder trodde jag aldrig kunde vara så roligt, underbart och alldeles superjobbigt. Här kommer jag skriva om mitt liv som mamma med extrem åldersnoja som försöker ta sig fram bland bebisdregel, oändliga högar av tvätt och nya erfarenheter. Jag och Enzo har bara varandra så vi försöker klara vardagen så gott vi kan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela