enzosmamma.blogg.se

Matvraket Enzo

Publicerad 2013-05-21 09:58:33 i En vanlig dag,

Min lilla son har blivit väldigt intresserad av mat senaste veckorna och han äter det mesta. Om han får något som han inte har ätit förut så spottar han alltid ut första skeden. Andra skeden tar han emot och sväljer, men är mycket skeptisk. Tredje skeden sväljer han direkt. Efter det kan han smaska i sig hur mycket som helst. Hittills har jag inte hittat något som han inte äter.
 
Att det blir kladdigt när ett sånt här litet barn äter, det förstod jag, men jag hade inte ens kunnat föreställa mig hur kladdigt det verkligen skulle bli.
 
 
På den här bilden så hade han bara ätit lite gröt så det hade inte hunnit bli så jättekladdigt ännu. Normalt efter en måltid är det mat i hans hår, hela ansiktet, på händerna, på golvet, på hela matstolen och till och med under matstolen är det mat ibland. Hur attans han lyckas med det har jag inte förstått. 
 
Vi har riktigt kul när vi äter i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

I november 2012 föddes min son Enzo. Att bli förälder trodde jag aldrig kunde vara så roligt, underbart och alldeles superjobbigt. Här kommer jag skriva om mitt liv som mamma med extrem åldersnoja som försöker ta sig fram bland bebisdregel, oändliga högar av tvätt och nya erfarenheter. Jag och Enzo har bara varandra så vi försöker klara vardagen så gott vi kan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela